باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد
شهداب یزد

ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه وظیفه اصلی باشگاه ها

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد؛ مجمع سالانه هیئت والیبال استان یزد با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، مسئولان هیئت والیبال استان، مدیران عامل باشگاه‌های ورزشی والیبال استان، نمایندگان این مجمع و حضور آنلاین میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال برگزار شد.

در این جلسه، در مورد صورت های مالی هیئت والیبال استان در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و همچنین تقویم سالانه رویدادهای ورزشی این هیئت بحث و تبادل نظر شد و قرار بر این شد که مسئولان والیبال بیش از پیش از تمامی باشگاه‌های والیبال حمایت کنند و به جوانان بیشتری میدان دهند تا توان خود را به نمایش بگذارند و این ورزش را بومی سازی کنند.

امیر شرافت، مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی شهداب یزد با حضور در این جلسه نیز، اظهار کرد: عملکرد باشگاه‌ها در این چندسال اخیر رتبه والیبال استان را افزایش داده، چراکه اگر عملکرد باشگاه‌ها نبود اکنون استان یزد در رشته والیبال حرفی برای گفتن نداشت.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال گذشته محبوبیت رشته والیبال در استان یزد حداقل سه برابر رشته فوتبال شده است، افزود: سال گذشته نزدیک به ۵ هزار تماشاگر برای تماشای بازی‌های تیم والیبال شهداب یزد به سالن مسابقات آمدند، اما متاسفانه یکسری اتفاقات در والیبال استان خوشایند نیست.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی شهداب یزد، با اعلام اینکه در رشته والیبال استان نیز اختلافاتی وجود دارد، گفت: درشهرهای فعال رشته والیبال هم آماری که در این چند سال اخیر در شهر یزد به‌دست آمده، نیست اما متاسفانه مسئولان استانی به ارتقا این رشته توجهی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه شهداب یزد در سال گذشته بیش از ۲۰ بازیکن را تحویل تیم‌های ملی داده است، توضیح داد: ما موظف هستیم، شور و نشاط اجتماعی را افزایش دهیم و آرامش را در این رشته حاکم کنیم که صد البته تحویل بازیکن جزو وظایف کلی ما نیست و این حضور و نقش مهم هیئت والیبال در صحنه را می طلبد.

امیر شرافت

شرافت با اشاره به برخی اختلافات در بدنه هیئت والیبال استان، تصریح کرد: شرایطی که در استان به‌وجود آمده است، باید کنترل شود و اختلافات را برطرف سازیم. یک جانبه نباید با مسائل برخورد کنیم. در سال گذشته باشگاه شهداب یزد از سوی کمیته کنترل تعیین وضعیت فدراسیون کامل‌ترین باشگاه ایران انتخاب شد و قطعا بومی‌گرایی در این باشگاه شرایط خوبی را دارد.

همچنین عباسعلی میرحسینی مدیر تیم های پایه باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد، با حضور در این جلسه با اشاره به وضعیت والیبال استان یزد و فعالیت‌های باشگاه شهداب یزد، اظهار کرد: باشگاه شهداب یزد در زمینه والیبال ساحلی با استفاده از کادر و بازیکنان کاملا بومی توانسته است جایگاه خوبی را در این رشته داشته باشند.

وی ادامه داد: باشگاه شهداب یزد یکی از باشگاه‌هایی است که آورده زیادی برای والیبال استان داشته است، در این راستا و این عملکرد خوب والیبال استان تعامل هئیت‌ها با باشگاه‌ها باید بیشتر و مطالبات آنها به مسئولان هیئت نیز گفته شود.

مدیر تیم های پایه باشگاه، درخصوص عملکرد باشگاه شهداب یزد برای پیشرفت والیبال این استان، توضیح داد: باشگاه شهداب یزد یکی از باشگاه های پر افتخار کشور است که مسئولان این باشگاه همواره تلاش کردند با کسب نتایج درخور و عملکرد درخشان در تمامی حوزه ها، سطح والیبال استان را ارتقا دهند.

امیر شرافت

وی با تاکید بر اینکه عملکرد این باشگاه در زمینه بومی‌گرایی قابل تحسین است، گفت: البته بومی‌سازی روند زمان بری دارد ولی شهداب یزد توانست سینا نیک پور را پرورش و به تیم ملی ایران بفرستد و همچنین بازیکنان بومی دیگری را هم به والیبال سالنی استان و کشور معرفی کند، نظیر علی اصغر میرحسینی، احمدرضا میرحسینی، سیدرضا سادات الحسینی و هادی یزدی نیا و …

میرحسینی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین باشگاه شهداب توانسته طی دو سال متوالی قهرمانی لیگ برتر والیبال را به دست آورد که افتخار ارزشمندی برای ورزش استان است. قطعا با رویکرد جدید و بهتر می‌توانیم بازیکنان بیشتری را پرورش داده و روند بومی‌سازی را تسریع نماییم که این مسئله فقط با تعامل بیشتر هیئت والیبال استان و باشگاه ها میسر خواهد بود.

در پایان این نشست از سوی هیئت والیبال از جناب آقای امیر شرافت مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد و سایر باشگاه های فعال در حوزه والیبال تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شهداب، گوهر جهان شهر یزد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲