باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد

شهداب در اندیشه تاریخ سازی…

پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه ۰۳ | ۱۷:۰۰
سالن اختصاصی شهداب، یزد

شهداب یزد ۳ – ۰ گاز الجنوب (عراق)
۲۵ | ۲۵ | ۲۵
۱۵ | ۲۱ | ۲۳

صعود شهدابی‌ها به مرحله نیمه‌نهایی با شکست نماینده عراق

گاز الجنوب چهارمین قربانی میزبان در مسیر جهانی

 

تیم شهداب یزد در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست حریف عراقی شد و با اقتدار به مرحله نیم‌نهایی صعود کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد، مرحله یک چهارم نهایی بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا امروز (پنج‌شنبه ۲۲ شهریور) با چهار دیدار در ورزشگاه اختصاصی شهداب یزد پیگیری می‌شود.

تیم‌ شهداب یزد (ایران) از ساعت ۱۷ امروز در سومین دیدار این مرحله به مصاف گاز الجنوب (عراق) رفت و سه بر صفر و با امتیازهای (۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۳ ) حریف خود را شکست داد و به جمع تیم‌های مرحله نیمه نهایی پیوست.

در ست اول این دیدار حساس، نماینده عراق در امتیازگیری از نماینده ایران جلو افتاد و در ا‌دامه در یک رقابت تنگاتنگ و نفس‌گیر شهداب موفق به ایجاد اختلاف امتیاز شد و با ۱۰ اختلاف امتیاز ، ۲۵ بر ۱۵ پیروز ست نخست بازی شد.

در شروع ست دوم نیز گاز عراق از شهداب پیشی گرفت اما شاگردان محمدی‌راد با روحیه‌ای مضاف در این ست مقابل عراقی ها حاضر شدند و همانند ست قبل از حریف جلو افتادند و این ست را با نتیجه  ۲۵ بر ۲۱ به سود خود تمام کردند.

در ابتدای ست سوم عباس عبدالکریم لیبروی تیم گاز الجنوب عراق از ناحیه پا دچار مشکل شد و از بازی خارج شد، اما عراقی ها پا به پای شهداب کسب امتیاز کردند. در نهایت شهداب میزبان در دفاع‌ها و دریافت‌های خوب مانع نتیجه‌گیری نماینده عراق شد و ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ قاطعانه به سود شهداب یزد به پایان رسید.

مسعود غلامی (کاپیتان)، محمد رضا موذن (لیبرو)، ایلشن داوودی پور، امیر غفور، علی عثمان فریاد، مرتضی شریفی و عرفان نوروزی ترکیب شروع کننده تیم شهداب یزد در مسابقه با نماینده عراق بودند که در این دیدار با لباس‌‌های نارنجی به مصاف سفید پوشان عراقی رفتند.

آخمتوف آیدوس از قزاقستان داور اول و فهد محمد العوادی از قطر داور دوم این دیدار بودند.

بدین ترتیب شهداب یزد در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) می‌رود. از سوی دیگر گاز الجنوب (عراق) در ادامه مسابقات برای رتبه پنجم تا هشتم به میدان خواهد رفت.

تیم اسپورتینگ کلاب کویت از ساعت ۲۰ و در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی به مصاف فولاد سیرجان ایرانیان می‌رود.

دیدار شهداب و عراق از نگاه سرمربیان و بازیکنان

محمدی‌راد: نظم خوبی در حملات داشتیم

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد گفت: کیفیت عراق می‌توانست برای هر تیمی دردسرساز شود. خوشبختانه ما نظم خوبی در حملات داشتیم و سعی کردیم خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد، تیم‌ شهداب یزد (ایران) از ساعت ۱۷ امروز (پنج‌شنبه ۲۲ شهریور) در سومین دیدار این مرحله به مصاف گاز الجنوب (عراق) رفت و سه بر صفر حریف خود را شکست داد و به جمع تیم‌های مرحله نیمه نهایی پیوست.

سرمربیان و بازیکنان دو تیم پس از این دیدار اظهار کردند:

رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم والیبال شهداب یزد (ایران): به مجموعه شهداب تبریک و خسته‌نباشید می‌گویم. از سه رقابت گذشته نتیجه دلخواهمان را گرفتیم و خودمان را برای مرحله حذفی آماده کردیم و امروز یک بازی خیلی خوب انجام دادیم و با نتیجه سه بر صفر برنده دیدار شدیم. تیم گاز عراق دیداری تدارکاتی با ما داشت که با شرایط اکنون خودش متفاوت بود. این تیم بازیکنان خارجی جذب کرده است و امروز کیفیت خوبی از خودشان نشان دادند. فکر می‌کنم اشتباهشان مقابل بازی با افغانستان بود که نتیجه را واگذار کردند و چهارم گروه شدند و به تیم ما خوردند. کیفیت تیم عراق می‌توانست برای هر تیمی دردسرساز شود خوشبختانه ما نظم خوبی در حملات داشتیم و سعی کردیم خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم. بازی قزاقستان را امروز دیدیم و شکل بازیشان نسبت به بازی دومشان مقابل خودمان تغییر کرده است. البته که در همان بازی هم در ست اول با کیفیت خوبشان ما را تحت فشار قرار دادند اما تجربه بازیکنان خوب ما باعث شد کیفیت بهترمان را به قزاقستان تحمیل کنیم. بازی نیمه‌نهایی حساسیت خاص خودش را دارد اما امیدواریم با حضور هواداران پرشور بتوانیم خود را برای فینال آماده کنیم. ایلشن یک جوان ۲۱ ساله است و جزو سرمایه‌های این باشگاه محسوب می‌شود. سعی کردیم سرمایه‌ها را حفظ کنیم که در رقابت‌های لیگ خواهید دید و در هر پستی یک بازیکن جوان داریم، ایلشن باتوجه به عملکرد سال گذشته‌اش حق داشت که امسال هم در این باشگاه باشد و به کیفیت خودش اضافه کند. قطعا ایلشن می‌تواند یکی از پاسورهایی باشد که مشکلات ما را در والیبال حل می‌کند. او هوش بسیار بالایی دارد قبل از هر بازی تاکتیک خودش را مرور می‌کند و در میدان به آن‌ها عمل می‌کند. من به عنوان یک مربی فقط کنارش هستم و به او کمک می‌کنم. امیدوارم جوانان والیبال خودشان را خیلی زود پیدا کنند و بر کیفیت خودشان بیافزایند.

اعلا خلف سرمربی تیم گاز الجنوب (عراق): در مورد بازی پیش گفتم که بازیکنان تمرکز کافی نداشتند و نتوانستند خوب بازی کنند بنابراین چیزی شبیه این اصطلاحی است که وقتی کسی تمرکز ندارد می‌گویند مست بودند. خبرنگاران شیطنت کرده بودند و در اخبار نوشته بودند بازیکنان تیم مست بودند که این مسئله غیر ممکن است که بازیکنی مست باشد و بازی کند. منظور من از این جملات این بود که بازیکنان تمرکز کافی نداشتند. به تیم شهداب تبریک می‌گویم. بازیکنان مشهوری در این تیم بازی می‌کنند و من آنها را می‌شناسم. خوشحالم که بازی خوبی با آنها داشتیم و عملکردمان برابر این تیم خوب بود. جو خوبی در سالن حاکم بود و از هواداران بابت این حضور پرشورشان تشکر می‌کنم.

ایلشن داوودی‌پور پاسور تیم شهداب یزد(ایران): به تیم شهداب خسته‌نباشید و تبریک می‌گویم. خوشحالم که توانستیم جزو چهار تیم باشیم. فردا با قزاقستان بازی داریم و امیدوارم که بتوانیم این تیم را شکست دهیم و به فینال برویم. به تمامی اعضای مجموعه شهداب تبریک می‌گویم بسیار خوب بازی کردیم کادرفنی تیم شب و روز در حال آنالیز هستند و نکات را به ما منتقل می‌کنند و از لحاظ روحی نیز ما را حمایت می‌کنند که تمام قد از آنها تشکر می‌کنیم. از مجموعه #شهداب_یزد تشکر می‌کنم که برای نخستین مرتبه این اتفاق را در شهر #یزد رقم زدند. امیدوارم بتوانیم با قهرمانی زحمات مجموعه را جبران کنیم. من تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین خودم را نشان دهم و رحمان محمدی‌راد و مهدی مهدوی بسیار در این مسیر به من کمک می‌کنند. تمام تلاشمان قهرمانی است و مردم یزد بسیار ما را حمایت می‌کنند.

ابراهیم مدفر رشید مدافع میانی تیم گاز الجنوب (عراق): می‌دانستیم با چه تیمی قرار است بازی کنیم. شهداب تیمی بود که تماشاگران زیادی داشت، نقاط ضعف کمتری داشتند و از مشکلات ما استفاده کردند تا در این بازی پیروز شوند. هواداران بسیار خوبی داشتند و این مسابقات برای ما تجربه بسیار خوبی بود تا بتوانیم مقابل تیم‌های خوب بازی کنیم و در آینده کیفیت بهتری از خودمان نشان دهیم.

 

شهداب، گوهر جهان شهر یزد

۲۳ شهریور ۱۴۰۳