باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد

مبارک تمامی مردم شریف و خونگرم استان یزد و تمامی هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد در کشورمان ایران و اقصی نقاط دنیا…

رده‌بندی نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ به قرار زیر است:

۱ . فولاد سیرجان ایرانیان 🇮🇷

۲ . شهداب یزد 🇮🇷
۳ . جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی 🇮🇩
۴ . پاولودار والیبال کلاب 🇰🇿
۵ . الریان 🇶🇦
۶ . گاز الجنوب 🇮🇶
۷ . کم ایر 🇦🇫
۸. اسپورتینگ کلاب 🇰🇼

 

عملکرد نماینده قزاقستان در یک نگاه

تیم پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) یک پیروزی مقابل کویت و دو شکست برابر شهداب و اندونزی در مرحله مقدماتی تجربه کرد.

این تیم مرحله یک چهارم نهایی نیز موفق به شکست کم ایر افغانستان شد تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

قزاق‌ها در مسابقه پنجم خود نتیجه را به شهداب یزد میزبان مسابقات واگذار کردند تا از راه‌یابی به دیدار فینال بازبمانند و سهمیه رقابت‌های جهانی را نیز از دست بدهند.

این تیم در دیدار رده‌بندی نیز سه بر صفر مغلوب جاکارتای اندونزی شد تا در نهایت با دو برد و چهار شکست و کسب مقام چهارم به کار خود در بیست‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، پایان دهد.

والیبال قزاقستان برای چهاردهمین بار در این رقابت‌ها شرکت کرده است که در ۱۳ دوره قبل یک قهرمانی، چهار نایب قهرمان، سه مقام سومی و پنج رتبه چهارمی به دست آورده بود.

عملکرد نماینده اندونزی در یک نگاه

تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات بود که برای حضور شایسته سرمایه گذاری زیادی کرده و دو بازیکن طلایی المپیک پاریس (انگاپت و پاتری) را جذب کرده بود اما در نهایت به مقام سومی دست یافت.
این تیم در نخستین دیدار مرحله مقدماتی نتیجه را به شهداب واگذار کرد و در ادامه نمایندگان کویت و قزاقستان را شکست داد.

نماینده اندونزی در مرحله یک چهارم نهایی موفق به حذف الریان شد تا به مرحله نیمه‌نهایی برسد اما در تنها مسابقه پنج سته این رقابت‌ها مغلوب فولاد سیرجان ایرانیان شد تا امیدش برای سهمیه جهانی از دست برود.

تیم جاکارتا در دیدار رده بندی موفق به شکست نماینده قزاق شد تا به مقام سومی و مدال برنز مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ اکتفا کند.

والیبال اندونزی در اداور گذشته این رقابت‌ها دو مدال نقره و برنز کسب کرده بود و بازیکنان جاکارتا در یزد دومین مقام سومی و مدال برنز اندونزی در باشگاه‌های آسیا را صید کردند.

عملکرد شهداب یزد در یک نگاه

شهداب یزد میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ که در مرحله مقدماتی موفق به شکست اندونزی، قزاقستان و کویت شده بود، در مرحله نخست حذفی گاز الجنوب عراق را از پیش رو برداشت.

شاگردان رحمان محمدی راد در مرحله نیمه‌نهایی پاولودار قزاقستان را شکست دادند تا پنجمین برد متوالی خود را به دست آورند و علاوه بر صعود به فینال، سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به دست آورند.

شهداب یزد که امسال سومین حضور خود در قهرمانی باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد، در دیدار نهایی سه بر صفر مغلوب فولاد سیرجان شد تا نخستین شکست خود در این رقابت‌ها را تجربه کند و با کسب مقام نایب قهرمانی به کار خود پایان دهد.

مسعود غلامی از تیم شهداب یزد به عنوان بهترین مدافع میانی مسابقات انتخاب شد.

عملکرد فولاد سیرجان در یک نگاه

فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان لیگ برتر مردان ۱۴۰۲ ایران در مرحله مقدماتی سه حریف خود کم ایر، گاز الجنوب و الریان قطر را شکست داد و در مرحله نخست حذفی نماینده کویت را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

شاگردان بهروز عطایی در مرحله نیمه‌نهایی و در تنها جدال پنج سته این مسابقات تیم پرمهره جاکارتا از اندونزی را شکست دادند تا علاوه بر صعود به فینال، سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به دست آورند.
فولادی‌ها در فینال نیز موفق به شکست سه بر صفر شهداب شدند تا با شش پیروزی متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

پنج بازیکن این تیم در تیم رویایی قرار گرفتند که آرمین قلیچ‌نیازی بهترین مدافع، امیرحسین اسفندیار بهترین دریافت کننده قدرتی، علی رمضانی بهترین پاسور، مهدی مرندی بهترین لیبرو و علی حاجی‌پور عنوان ارزشمندترین بازیکن را به دست آورد.

فولاد سیرجان ایرانیان در سال ۲۰۲۱ هم عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا به دست آورد.

شهداب، گوهر جهان شهر یزد

۲۸ شهریور ۱۴۰۳