باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد

شهرام عظیمی درباره به پایان رسیدن نیم فصل اول لیگ برتر والیبال با یک شیوه جدید توضیح داد: در حقیقت برای اینکه عملکرد ما به عنوان مسئولان برگزاری مسابقات ارزیابی شود باید خود جامعه والیبال نظر بدهند اما خدا را شکر با توجه به بازخوردها و نظراتی که داشته‌ایم رضایت بخش بوده است. همانطور که می‌دانید ما یک ماه اول لیگ را به صورت رفت و برگشت برگزار کردیم که به دلیل شیوع گسترده کرونا مجبور شدیم یک‌ ماه مسابقات را تعطیل کنیم. از باشگاه‌ها خواستیم که طی یک جلسه رسمی نظرات خود را برای انتخاب نحوه برگزاری مسابقات اعلام کنند تا ادامه بازی‌ها را با یک شیوه جدید پیگیری کنیم که نظر جمع باشد.

او افزود: کارها در فدراسیون ‌والیبال با نظر آقای داورزنی به صورت مشورتی پیش می‌روند و پس از جلسه‌ای که با باشگاه‌ها داشتیم تصمیم بر آن شد ادامه بازی‌های دور رفت به صورت متمرکز در تهران برگزار ‌شود اما برای دور برگشت نظرها باشگاه‌ها بر این بود که لیگ به سبک VNL یا همان لیگ ملت‌ها برگزار شود که به خاطر احترام به نظر جمع این موضوع را هم قبول کردیم. ان‌شاءالله در برگزاری بازی‌ها با این شیوه نیز موفق باشیم و تیم ملی آماده‌ای را راهی مسابقات مهم المپیک ۲۰۲۰ توکیو کنیم.

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا بهتر ‌نیست دور برگشت هم با همین شیوه متمرکز که آزمون و خطای آن هم انجام شده برگزار شود؟ توضیح داد: من کلیدواژه‌ پیش بردن کارها به صورت مشورتی در فدراسیون را مطرح‌ کردم. در جلسه‌ای که داشتیم مسئولان ۱۴ تیم حاضر در لیگ به این نتیجه رسیدند و ما در جهت احترام به نظر جامعه والیبال، مدل VNL را اجرا می‌کنیم که قطعا مدل استانداردی است. سعی می‌کنیم به بهترین شکل این اقدام را انجام دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان به عنوان سرپرست کمیته مسابقات فعال است یا حکم رسمی ریاست این کمیته را دارد؟ اظهار کرد: حقیقت امر این است که القاب و حکم‌ها برای من هیچ‌گاه مهم نیست. بنده همیشه گفته‌ام که سرباز نظام، ولایت و مردم هستم. سعی می‌کنم وظیفه‌ای که به بنده می‌دهند را به بهترین شکل عملی کرده و کار را در مسیر موفقیت ایران اسلامی پیش ببرم، این موضوعات اصلا برای بده مهم نیست.

عظیمی در مورد شرایط موجود برای برگزاری دور برگشت لیگ نیز گفت: به لطف حضرت حق تا کنون مشکلی نیست و ما باید شرایط تیم‌های داوطلب برای میزبانی مسابقات دور برگشت را بررسی کنیم. ناظران خود را به شهرهای داوطلب‌ میزبانی‌ اعزام می‌کنیم تا امکانات زیر ساختی را کنترل و بررسی کنند، در صورت موفقیت هر کدام از داوطلبان در موارد مد نظر فدراسیون، امتیاز میزبانی‌ به آن‌ها اهدا می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که تکلیف میزبان‌ها تا چه تاریخی مشخص می‌شود؟ اظهار کرد: ما امروز با باشگاه‌های‌ خود در مورد شرایط گرفتن میزبانی‌ها مکاتبه کردیم و تا یک‌شنبه هفته آینده به آن‌ها فرصت دادیم تا اعلام آمادگی ‌کنند. پس از آن برای کنترل استانداردهای میزبانی ناظران خود را اعزام می‌کنیم.

۲۶ آذر ۱۳۹۹
برچسب ها: ،