باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد

از غیبت مسئولان شهر یزد دلگیر شدم

صحبت های محمدرضاتندروان سرمربی تیم والیبال شهداب یزد با خبرگزارس تسنیم در خصوص آخرین وضعیت تیم برای شرکت در رقابت های جام باشگاه های آسیا ۲۰۲۳

رضا تندروان در مورد دومین قهرمانی متوالی تیم شهداب یزد در لیگ برتر والیبال اظهار داشت: ما در روزهای قبل از فینال، تیم هراز آمل را به خوبی بررسی و آنالیز کرده بودیم. شاید بازی فینال، آسان‌ترین مسابقه ما در طول فصل، همین دیدار بود. نوع بازی تیم هراز‌، طوری بود که می‌دانستیم، راحت می‌توانیم بازیکنان این تیم کنترل کنیم. تصور من این بود شاید یک ست را به خاطر حساسیت فینال و مسائل احساسی از دست بدهیم ولی مطمئن بودم که سه بر صفر با سه بر یک برنده می‌شویم.

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد در مورد تک بازی بودن بازی فینال گفت: من قطعا موافق ۳ بازی بودم چون دلیلی ندارد با توجه به استقبال جامعه از والیبال، فینال را در یک بازی تمام کنیم. البته در این شرایط هم به پیروزی در ۲ بازی از ۳ مسابقه ایمان داشتم. شانس هم در این بین مطرح نبود چون مجموعه تیم معتقد بودند در ۲ بازی برنده می‌شوند. تغییر ساختار برگزاری فینال لیگ، باعث سرخوردگی جامعه والیبال می‌شود.

تندروان در مورد اینکه تیمش در ست دوم بازی فینال از هراز عقب بود ولی در نهایت برنده شد، اضافه کرد: در ابتدای ست دوم، بازیکنان هنوز خسته نشده‌اند و سرحال هستند. دلیل خارج کردن غفور و مهدوی از زمین، تغییر تاکتیک و این بود که این ۲ بازیکن برای لحظاتی از بیرون، مسابقه را تماشا کنند و به دید بهتری برسند. تنش و فشار فینال، روی همه بازیکنان تیم تاثیرگذار است و دو بازیکن باتجربه ما نیز از این قضیه مستثنی نیستند. برای من، مهم این بود که بازیکنان تعویضی، کمک زیادی کردند و در نهایت برنده شدیم.

مربی پیشین تیم ملی در مقایسه قهرمانی پیشین خود با تیم فولاد و قهرمانی امسال با شهداب گفت: وقتی می‌گوییم سطح لیگ بالا رفته است، یعنی همه تیم‌ها بهتر شده‌اند. بازی و قهرمانی در لیگ همیشه سخت بوده و خواهد بود. در لیگ امسال، ۸ یا ۹ تیم خیلی خوب داشتیم. لیگی که به قهرمانی فولاد منجر شد نیز، شاهد مسابقات پویایی بود ولی از نظر کیفیت بازی، لیگ امسال، سطح بالاتری داشت.

تندوران ادامه داد: موضوعی که در این فصل، فشار مضاعفی روی تیم ما وارد می‌کرد، دفاع از عنوان قهرمانی گذشته بود. باخت‌های ابتدای فصل، کمک زیادی به ما کرد و نشان داد که باید تلاش کنیم و گرنه پیروزی در کار نخواهد بود. قهرمانی امسال به مراتب سخت‌تر و شیرین‌تر بود.

وی در مورد حضور تیم شهداب در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: پیش از هر چیز باید بگویم از عدم حضور مسئولان شهر یزد در بازی فینال، خیلی دلگیر شدم. آینده ورزش شهداب، نیازمند حمایت مسئولان است. برای باشگاه‌های آسیا و لیگ فصل آینده، نیاز به حضور و کمک مسئولان شهر داریم. ما با تمام قدرت در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنیم و اولویت ما بازیکنان فعلی تیم هستند. اگر نیاز به بازیکن کمکی داشته باشیم، باید در ابتدا حریفان را بررسی کنیم.

شهداب، گوهر جهان شهر یزد

۲۱ اسفند ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *